Cairns week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu Cairns week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu

Cairns week 2

Door: maartenenanouck

Blijf op de hoogte en volg Anouck

07 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Een nieuwe week is weer begonnen. Week twee van onze stage. Op maandag zouden we een college bij gaan wonen van Jesus (Mexicaan en docent). Of we om 10 uur aanwezig wilden zijn want om 11 uur begon het college. Geen probleem. Aangekomen op de afdeling tandheelkunde is alles in volle bedrijvigheid. Jesus: “We moeten direct verder lopen, kom dan gaan we naar de Australian Dentistry Council”. Naar de wat? “De Australian Dentistry Council, zij bepalen of we door mogen gaan met de opleiding”. Iemand was ons vergeten wat te vertellen… Dus wij in onze korte broekjes en T-shirtjes (tsjah, alleen college dachten wij) naar de mannen en vrouwen in pak die gaan over de toekomst van de opleiding tandheelkunde in Cairns. Wat hadden we toch gezonde blosjes op onze wangetjes.
’s Middags hebben we geluncht op het balkon van de docenten. Wat een rotbaan moet je hebben als je tijdens je lunch moet uitkijken over het regenwoud en bouwvakkers die hard aan het werk zijn om jouw nieuwe supermooie faculteit te bouwen ;).
De dagen erna zijn we vooral heel druk geweest met het maken van nep-gaatjes. Want jahaa, we hebben hier een nieuw fenomeen geïntroduceerd: ‘fake-cariës’. In Groningen maken we altijd zelf gaatjes als we in plastic tanden boren. Dit doen we door een gaatje te boren in de zijkant van de tand en dit dan te vullen met behulp van wat wit vulmatiaal en potlood-schaapsel. Geniaal idee vonden ze hier! Of we dat wilden maken voor de tweedejaars? Natuurlijk wilden we dat wel doen! Nu zijn we echte specialisten want we hebben 130 gaatjes gecreeërd, wat een werk.
Donderdag vroegen een aantal studenten of we zin hadden om met ze uit te gaan. Ze wisten een plek waar tequila-shotjes werden geschonken voor maar 2 dollar. Illegaal goedkoop! De volgende dag stonden we al weer vroeg (te vroeg) op de pre-kliniek om gaatjes te maken voor de volgende groep studenten. ’s Avonds zijn we naar Trinity Beach (een strand hier in de buurt) geweest. De studentenvereniging ging gratis pizza’s uitdelen en wij gingen ze opeten. We wilden met onze stoere bike’s gaan maar dat werd ons ten zeerste afgeraden. Na de lift die we van een aantal studenten hadden gekregen begrepen we waarom… Op de plattegrond leek het zo dichtbij. Tijdens het pizza eten werd ons gevraagd of we zin hadden om uit te gaan. Wederom wisten ze een bijzonder plekje, de alcohol was ditmaal gratis. Het werd een leuke avond.
Weekend! Zaterdag zouden we gaan genieten van het mooie regenwoud dat je hier overal om je heen ziet. Tussen Cairns en Smithfield (waar wij verblijven), liggen botanische tuinen. Een echte aanrader volgens onze Lonely Planet en te doen met de bus. Eén probleem… wat is de dichtstbijzijnde bushalte? Om het zekere voor het onzekere te nemen drukten we daarom maar extra vroeg op de stop-knop (de haltes liggen namelijk ver uit elkaar op de snelweg). Eén dingetje wisten we alleen niet. Wanneer je hier op de stop-knop drukt, dan stop de bus ook. Onze buschauffeur stopte dan ook keurig midden op de snelweg… Oeps! Daar stonden we dan langs de snelweg. Net toen we over ons plattegrondje stonden gebogen om tot de conclusie te komen dat we nog 3 km moesten lopen hoorden we achter ons: “Where you heading?” We antwoordden aan de man in de auto dat we naar de botanische tuinen willen. “Jump in, I’ll bring you there” . En zo duurde het maar 5 minuten om er te komen. De botanische tuinen waren prachtig, zo mooi dat we morgen weer gaan. Maar dan met wandelschoenen want dit gaat een langere wandeling worden!

Let op trouwe lezers: er is een stukje bijgekomen over onze aankomst in Cairns, dit reisverslag is te vinden door een paar keer op vorige te drukken (niet linksboven in je brower, maar op dit scherm)

Zoals jullie gewend zijn, de vragen van deze week:

1. Welk zoogdier zie je op de foto?
2. Wie woont hier? (foto)
3. Welk gewas is dit?

Niet zo moeilijk deze week, dus wees er snel bij!

• 07 Augustus 2010 - 15:46

Ellis:

Haha! eerste :D
    maar eerst een opmerking over het 'fietspad': MIJN GOD :O das weer wat anders dan Groningen fiets-stad!
    Dan de antwoorden:
    1. na lang zoeken, vond ik een homo sapien (sapien, sapien... :P)
    2. de Na'vi (ik wet dat als je het aanraakt, de bladeren opgloeien! Daar lijkt het in ieder geval wel op, zo mooi!)
    3. Ik denk... bamboe?

• 07 Augustus 2010 - 15:58

Ellis:

wed*

• 10 Augustus 2010 - 11:51

Rients-Germ:

Zo, nu eindelijk een reactie op jullie Blog van moi. :p mooie pics trouwens en vet mooie dieren in die botanische tuin. n wat die vragen betreft, ik weet nooit op welke foto ze slaan. Zal wel aan mij liggen... Tot op Skype!

• 10 Augustus 2010 - 12:13

Rients-Germ:

Ik zie et al! nu de antw.
    -beest op bord: een koeskoes (Phalangeridae)? beest onder bord idd Ellis, een Homo sapiens, een 2voetige primatensoort uit de familie hominidae.
    -Tarzan en Jane
    -(hint van kwaaie panda was niet nodig geweest) idd Bamboe (Bambuseae) eigenlijk een aantal planten die een tribus van grassen vomen.

Geen dank voor de extra info, niet dat ik me verveel ofzo... :p

• 10 Augustus 2010 - 14:37

Maarten:

De vragen zitten in de onderschriften van de fotos. De eerste met het goede antwoord krijgt punten. We geven een mooie prijs aan de winnaar in feb!

• 12 Augustus 2010 - 16:40

Pieter:

Zo, ben weer helemaal bij. Nog steeds leuk om te lezen :) Blijf trouwens maar uit de buurt van die biker chick. Ziet er gevaarlijk uit...

• 13 Augustus 2010 - 15:18

Kirsten:

Hahaha dat 'fietspad'! Leuk he, over de vluchtstrook fietsen. :D Een paar weken geleden scheurde ik ook nog zo tussen de auto's door. ;)

• 13 Augustus 2010 - 15:20

Kipsten:

Of vluchtstrook..., wat je die strook maar mag noemen. ;)