Cairns week 2, weekend - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu Cairns week 2, weekend - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu

Cairns week 2, weekend

Door: maartenenanouck

Blijf op de hoogte en volg Anouck

14 Augustus 2010 | Australië, Cairns

Zondag 8 augustus
Vandaag zouden we weer naar de Botanische tuinen gaan. En daar hebben we ons ook aan gehouden (inclusief wandelschoenen en legergroene afritsbroek). We dachten dat we zaterdag ook naar de botanische tuinen waren geweest, maar dat bleek een soort regenwoudpark te zijn. Vandaag dus wel de botanische tuinen en een rainforest boardwalk. Op naar de bushalte! Ditmaal wel op het juiste moment op de stop-knop gedrukt waardoor we maar een klein stukje hoefden te lopen.
Deze dag bestond vooral uit lopen, kijken, lopen, kijken, een foto maken voor Ellis’ verjaardag, lopen, kijken, lopen, kijken, nog een foto maken voor Ellis’ verjaardag (ditmaal lukte het wel!) en lunch! Terwijl we ons broodtrommeltje openden kwam er een gigantisch beest op ons afgevlogen! Zo leek het althans op het geluid afgaande. Het bleek echter een schattig vogeltje te zijn dat met een hoop kabaal wat brood met jam en pindakaas wilde bemachtigen.
Daarna gingen we weer verder met lopen, kijken, lopen, kijken en ruiken. We liepen langs een uitgedroogd mangrove, dat stinkt! Hier liepen ook hele kleine schattige krabbetjes die allemaal wegdoken in hun holletjes zodra wij eraan kwamen stampen.
In het restaurantje namen we een smoothie om ons vitamine gebrek een beetje omhoog te helpen en ter compensatie van de drie keer per week Maca’s (Mac Donalds). In tegenstelling tot wat de foto jullie wil laten geloven was de smoothie wel echt lekker!

Maandag 9 augustus
Afgelopen zaterdag hadden we kaartjes gereserveerd om naar Kuranda te gaan. Kuranda is een Aboriginaldorp aan de Barron River in het midden van het regenwoud. Hier is alleen te komen door de Skyrail (een grote skilift) te nemen. Of met de auto, want er gaat ook een autoweg naartoe… Uiteraard kozen wij voor de duurdere en toeristische optie. Terug zouden we gaan met een 100 jaar oude trein die ons over allerlei smalle bruggetjes langs ravijnen terug zou leiden. Leuk! Bovendien hadden we onze reis geüpgraded met een Wildlife-experience (eindelijk koala’s en kangoeroes!).
Op onze weg naar boven waren er nog twee tussenstops om even de benen te strekken tussen hoogste bomen die ik ooit gezien heb en met een mooi uitzicht over de Baron Falls.
Onze Wildlife-experience hield in dat we mochten knuffelen met een koala (door Anouck uitvoerig gedaan), kangoeroes en wallaby’s voeren en onszelf laten voeren aan vogels. Vooral Maarten (en zijn rugtas) bleken een erg smakelijk hapje voor de vogels. Met name de Cassowary ontwaakte uit een slapende toestand om de groen met rode reus te komen inspecteren. Om de Wildlife-experience af te sluiten bezochten we nog een vlindertuin. Meteen bij binnenkomst besloten een aantal van de grootste vlinders al te gaan poseren, wederom op Maartens tas.
In Kuranda is nog ander wildlife in de vorm van een opvangtehuis voor zieke en gewonde vliegende honden. Helaas bleek deze dicht te zitten omdat de eigenaresse de auto wilde stofzuigen. Daarom hebben we maar een foto geschoten over het hek heen. Dan maar weer een Jungle-walk! We beginnen inmiddels zelfs al wat conditie op te bouwen.
De dag was al weer bijna voorbij en dus werd het tijd om naar de trein te gaan. Die bleek inmiddels al behoorlijk vol te zitten. Na een instructievideo over hoe te gedragen in een trein, bleken de enige vrije plekken in de trein zich recht tegenover ons te bevinden. Zo konden allebei aan het raam zitten en genieten van het uitzicht met een heerlijk flesje lauw water.

• 13 Augustus 2010 - 15:13

Kirsten:

Hee Maarten en Anouck!

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien! Ik kan het nog niet echt beseffen dat jullie in Australië zitten, maar de komende maanden wordt me dat vast pijnlijk (;)) duidelijker. :D :( ;)
    Nog veel plezier daar en nouja 'tot snel' dan maar. :p

Liefs Kirsten