België wint! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu België wint! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouck Maarten - WaarBenJij.nu

België wint!

Door: maartenenanouck

Blijf op de hoogte en volg Anouck

22 September 2010 | Australië, Cairns

Wij komen net terug van de 4e speeldag van de Davis-cup wedstrijd (dat is tennis tussen landenteams) België tegen Australië! België heeft gewonnen! Samen met 2 anderen (franstaligen) zaten we te juichen voor België. We dachten, laten we de underdog aanmoedigen vandaag. En met succes. België lag na de eerste speeldag 1-1, op de tweede dag verloren ze de dubbel en stond het 2-1 voor Aussie. Gisteren waren wij netjes om 10:00 aanwezig maar zijn we voor niks gekomen, want het was de natste dag in weken, wedstrijden afgelast. We hebben een paar uurtjes gewacht en zijn toen maar naar huis gegaan. Kijken we op tv, blijkt dat ze toch gingen spelen, wij hop de eerste bus weer in naar de stad. Komen we het stadion weer binnen lopen, (ondertussen 4-4 eerste set), willen net gaat zitten en dan horen we “match delayed” (het begon weer te regenen….). Naja, maar weer naar huis dan. Vandaag was het beter weer en konden de wedstrijden met enkele korte onderbrekingen gewoon doorgaan. Mooi dat Hewitt geblesseerd is, waarschijnlijk is dat de reden dat Aussie nu verloren heeft. 3-2 uiteindelijk dus. Voor wie ondernemersbloed heeft, een goeie Australische buienradar bestaat nog niet. Die 2 die er zijn functioneren slecht en hebben geen vooruitziende voorspellende blik. En dat is juist waar het om gaat! Boeit ons het nu of het geregend heeft in de vorige 3 uur, we willen juist weten OF het gaat regenen!

Week 7 was voornamelijk niet heel bijzonder, werken in het simlab was leuk, daarom sla ik even wat dagen over. We beginnen op 11 september met een dagje strand. Na de vorige keer waren we beter voorbereid op de zon. Ik heb zelf de halve dag mijn T-shirt aangehouden, toch bedekte deze net niet mijn knieholtes… De hele dag was er een documentaire op tv over de aanslagen in New York zoveel jaar terug.

Op zondag zijn we wezen snorkelen in het great barrier reef! We hebben een tour geboekt naar Green Island om daar een dagje te gaan snorkelen. We nemen de eerste bus, de halte waar we normaal gesproken uitstappen heeft echter geen tegenhanger aan de overkant van de straat. We moeten dus een kleine 400 meter langs de snelweg lopen om bij de halte te komen. We kunnen niet even wachten op de volgende bus, want als we de boot missen is dat letterlijk! Eenmaal aangekomen rennen we ons de “pieeeeeep”. Gelukkig, we zijn op tijd. De overtocht duurt een minuut of 50 met deze catamaran. Op het bovendek waait het lekker. Eenmaal op Green Island halen we wat snorkelspulletjes op en wachten we op de boot die ons naar de “snorkel experience”gaat brengen (1,5km verderop). Eenmaal in het water, tsja, hoe omschrijf je dat… We doen ons hoofd onder water, het geluid verdwijnt en we bevinden ons midden in een school felblauwe vissen met gele staarten. Deze: http://www.uwphotographyguide.com/images/Yellowtail%20fusiliers.jpg

Veels te snel gaat alweer de toeter van de boot, het signaal om terug te keren. We lopen een rondje op het eiland en snorkelen nog wat verder vanaf het strand. Ondertussen hebben we een rolletje volgeschoten met de al eerder aangeschafte onderwatercamera. Ons leermoment van de dag: we weten nu hoe we een rolletje moeten verwisselen. Hopelijk zijn niet alle foto’s overbelicht. Op de terugweg maakt Anouck vanaf de steiger nog een foto van een wel heel felgekleurde vis, het doet bijna pijn aan de ogen. Owja, de Aussie burger bij het eettentje vlak voor het buffet is erg aan te raden! (is met ei, rode biet(!) en nogwat).

Afgelopen donderdag hadden we een staff bbq, bij trinity beach. Iedereen was aanwezig. Will had salades gemaakt, maar die eten de mensen hier niet echt. Recept voor thuis: mix (alles in kleine stukjes) rode appel, pinda’s (ongezouten), sultana’s (geen rozijnen) en lente ui, met een dressing van olijfolie en witte wijn azijn. Er mist nog één ingrediënt maar doorvoor wordt nog gemaild!

Vrijdag is de gebruikelijke filmavond, komedie vandaag! De white coffee zoals ze dat hier noemen smaakte weer lekker. Ook had Farrah carameltaart gemaakt, jummie we eten goed hiero. Ondertussen hebben we ook onze eigen gas cooker gekocht, zodat we zelf wat kunnen braden enzo. Das beter dan al die magnetronmaaltijden. Het buffet hier op de lodge, waar we voor 7 euro kunnen eten is namelijk wat eentonig en niet echt bijzonder.

Zaterdag: lekker uitgerust, tot het Dental Ball. Het jaarlijkse bal hier gaat iets anders als dat van ons in Nederland. In Groningen huren ze meestal een zaal en is er de hele avond en nacht gratis drank. Hier is het ietsje chiquer, het thema is masquerade ball en iedereen dient dan ook netjes gekleed te gaan. Enkele van de meisjes die hier studeren berichtten op facebook (soort hyves), dat ze al de hele dag bezig zijn met voorbereidingen (haren, nagels, ogen, tafelindeling, weet ik het allemaal). De locatie: 1e verdieping van het plaatselijke casino. Eenmaal daar blijkt het een hele ruime zaal met 16 ronde gedekte tafels. Wij blijken aan de tafel te zitten met Andrew Sandham (Head of Dentistry), een aantal docenten en met sponsoren. We gaan dus eerst lekker eten, en daarna pas dansen. Anouck ziet er tip top uit met haar jurk. De gratis drank duurt hier maar 3 uurtjes, dus waren wij om 22:02 helaas net te laat voor een extra gratis ronde. Omdat wij de volgende dag naar het tennisfestijn gaan (zoals je hebt gelezen) namen we de bus rond middernacht weer terug naar ons bed.

Voor de vragen van de week (vanaf nu max 2 antwoorden per persoon):

- Wat is de grootste bedreiging voor het great barrier reef?

- Noem 3 giftige zeebeesten die hier voorkomen.

- Wie hebben wij zien spelen op de Davis-cup (4 goede antwoorden mogelijk)

- Waarom koelt het hier nauwelijks af als het regent, maar wordt het alleen vochtig!?

Foto’s: http://picasaweb.google.nl/Juppiter/CairnsWeek7802?feat=directlink Op de onderwaterfoto’s moet iets langer gewacht worden aangezien deze eerst moeten worden ontwikkeld.
Er zijn ook nieuwe filmpjes op de site!

• 22 September 2010 - 20:21

Maud:

Joepie ik ben de eerste die reageert!!
    Dat moet zo snel dat ik nog geen tijd heb gehad de antwoorden op te zoeken..
    die Aussie Burger klinkt goed;) Vooral die rode biet was ik waarschijnlijk zelf niet opgekomen.
    Zometeen nog even de foto's bekijken.

Liefs,
    Maud

• 22 September 2010 - 20:30

Maud:

Die foto's zijn echt leuk!! En die onderschriften:D

• 28 September 2010 - 14:11

Workel: